شلم شوربای انتخابات ٧

انتخابات پیش رو جدای از انتخابات دوره‌های گذشته نیست و این جدانگاری یکی از اشتباهات جدی مردمان ایران در حول و حوش انتخابات است. روسای جمهوری اسلامی هرکدام در وقت خودش بویژه در اواخر دوره زمامداری‌اش صادقانه اذعان می‌کنند که مشکلات و گرفتاریهایی که دامنگیر ایران و ایرانی شده، از دورهای قبل به آنها به ارث رسیده وآغاز این کمبودها و گرفتاریها مربوط به دوره ایشان نیست، و معنی این ادعا هم چیزی به جز خبر تداوم مشکلات، گرفتاری و بحرانهای موجود نیست. وقتی هم مورد پرسش واقع می‌شوند که چرا درآمدهای نفتی این مرزوبوم را صرف حل مشکلات و کمبودهای مردم نمی‌کنید فوری به وضعیت حساس ایران در سطح منطقه و جهان اشاره کرده و یا اینکه رئیس جمهور در ایران همه کاره نیست. اما واقعیت چیز دیگری است.
مسئولین جمهوری اسلامی با صرف منابع ایران در عراق، سوریه، بحرین، لبنان و …، جهت به ظاهر تامین امنیت (پوشالی) ایران در منطقه، فرصت حل کوچکترین مشکل ایرانیان را نداشته‌اند. از درست کردن راه برای این کودکان معصوم (عکس ضمیمه شده) گرفته تا ٣,٢٠٠,٠٠٠ کودک ایرانی که در ابتدای سال تحصیلی جاری بدلیل فقر مالی از رفتن به مدرسه بازماندد. انتخابات برای رژیم برخلاف عموم مردم، یک موضوع حیاتی است. رژیم توانسته از تنور انتخابات نان خود را پخته و تامین بکند. به همین خاطر ما هم آن را به حرمت میلیونها کودک گرفتار در فقر و محکوم به آینده ‌تاریک و ناروشن دست کم نگیریم و از تحریم کاغذی و شرکت احساسی خودداری کنیم. شرکت درانتخاب یک کنش سیاسی است نه شرعی. کنشی که آزادی را از شهروند سلب کند و در پس هر انتخابات وضعیت زندگی شهروندان بدتر از پیش گردد، تقصیر کنشگران سیاسی است نه کسی دیگر. آزادی، دمکراسی و زندگی بهتر در دستان مردمان ایران است نه یک گروه مافیایی که اغلبشان هم عضو گروههای قتل هموطنانشان هستند. اگر اینان می‌توانستند یک زندگی بهتر برای ایرانیان به ارمغان بیاورند پس چرا تا الان معطل کرده‌اند؟ اگر نمی‌توانند و نگذاشته‌اند پس چرا نگفته و استعفا نداده‌اند؟ با شرکت در انتخابات به تمدید اقتدار و قدرت هرچه بیشتر اینان برای غارت و کشتار و سرکوب ایرانیان خواهید پرداخت.
پ.ن: عکس مربوط به کودکان یک روستا در استان کهگیلویه و بویر احمد است که هر صبح برای رفتن به مدرسه و برگشت به خانه مجبور به تحمل چنین خطری هستند
#شلم‌شوربای‌انتخابات

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *