کنگره‌ مشاهیر کورد در سنندج و چند نکته

– اخیرا جمهوری اسلامی در قالب پروژه #جنگ_نرم فعالیتهایش را در سراسر جهان و علیه همه مخالفان جدی‌اش بویژه در داخل کشور شدت بخشیده‌است. پکیج جنگ نرم رژیم از هیاهوی #مذاکره_احزاب_کوردستانی با جمهوری اسلامی تا بازگشت هنرمند کورد #مظهر_خالقی به سنندج و غیره را در برمی‌گیرد.
– جمهوری اسلامی توانسته‌ -کم و بیش- با اقدامات خود و مبتنی بر پکیج جنگ نرم خود، دینامیزم فعالان مجازی کورد را به سه دسته یا میان سه گروه تقسیم و یا حداقل می‌توان گفت که در تلاش برای چنین ریختگری سیاسی‌ای است : #اصلاح_طلبان، #کرسی_طلبان و #فرصت_طلبان. کنگره مشایر کورد در سنندج توسط اطلاعات سپاه پاسداران اجرا می‌شود اما همزمانی و این همانی بسیار خوبی با منافع اصلاح طلبان کورد دارد. در یک برنامه لایو به طور مفصل در رابطه با این سه گروه صحبت خواهم کرد.
– بعنوان یک شهروند کورد و صرفا یک شنونده، هیچ موقع از آقای مظهر خالقی تصور یک انسان یا هنرمند سیاسی را نداشته‌ام. همیشه ایشان نزد من یک هنرمند زبردست بوده‌اند و آنهم در هنر موسیقی و آواز فولکور کوردی. خوانندگان سیاسی نزد نسل من هنرمندان دیگری بوده‌اند. پس لازم است تاکید کنم که بخشش هیبت سیاسی به آقای مظهر خالقی کمی دور از انصاف است.
– اصولا با توجه به خاصیت جمهوری اسلامی و ماهیت این رژیم تروریستی، برگزاری چنین کنگره‌ای از سوی کارگزارانش آن هم در سنندج و همزمان با سالگرد ترور رهبر بزرگ و نامی کورد #دکتر_قاسملو و #عبدالله_قادری‌آذر در حین مذاکره در #وین پایتخت کسور اتریش، بی‌دلیل نیست. با نگاهی به فرماسیون این کنگره، دم خروس نظام، قسم حضرت عباس‌ کارگزارانشان در سنندج را سوزانده است. اسمش کنگره مشاهیر کورده ولی نمایشگاه مدیران دولت، نمایندگان مجلس و اعضای شوراهای شهر یا مرکز است.
– تندروی برخی از کنشگران کورد مصداق آب به آسیاب دشمن ریختن است، وگرنه چنین بازگشتی (آقای مظر خالقی) چه ربطی به مساله تاریخی کورد دارد؟ فرض کنیم که آقای خالقی در یک مصاحبه‌ای هم اعلام کردند که قوم کورد موسیقی مستقلی ندارد و زبان فارسی هم بعنوان زبان مشترک ایرانیان می‌تواند کمک شایانی به موسیقی و فرهنگ کوردی بکند، آیا مساله تاریخی کورد حل خواهد شد؟
– مشکل عمده ایرانیان فقط در وجود افراد مستبدی چون #خمینی و #خامنه‌ای یا وجود حاکمیتی به مانند جمهوری اسلامی نیست، بلکه قبل از هر چیزی در حاکمیت یک نظام فکری اشتباه است که به مانند یک ”پیله” فرد ایرانی را از گهواره تا گور محصور کرده‌است. سید محمد خاتمی و یارانش نتوانستند جمهوری اسلامی را نجات دهند، مظهر خالقی‌ها چگونه خواهند توانست؟
– آقای مظهر خالقی هم به مانند هر شخص دیگری حق انتخاب آزادانه دارد. ایشان چنین بازگشتی را انتخاب کرده‌اند و این حق ایشان است. این انتخاب هیچ ربطی به مسایل تاریخی حل نشده سیاسی ملت کورد ندارد. کنش و هنر هر شهروندی تا زمانی که در راستای هدف غایی و تاریخی ملت کورد باشد، ارزشمند و جزئی از آن و در راستای آن قرار می‌گیرد، در غیر این صورت ”آزادی برای یک ملت” بعنوان یک حق و هدف، با منافع هیچ فردی چه هنرمند و چه رهبر یک حزب سیاسی مخالف رژیم جمهوری اسلامی، قابل تعویض یا تخفیف نیست.
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *