”انسان” بی‌ارزش‌ترین مفهوم در ایرانِ اسلامی

کاوه آهنگری
مدتهاست در شبکه‌های اجتماعی مطالبی در رابطه با ویروس کرونا و وضعیت رقت‌بار و اسف‌انگیز مبتلایان به آن در ایران، پخش می‌شود. صدای آمریکا در صفحه اینستاگرام خود ویدیویی را منتشر کرد که در آن یک جوان مبتلا به کرونا با مشکل حاد نفس‌کشیدن روبروست درحالیکه به حال خود رها شده است. مانند ایران. مانند تک‌تک ما شهروندان که از طرف حاکمیت به حال خود رها شده‌ایم. دیدن چنین وضعیتی دل هر انسانی را بدرد می‌آورد.
اگر این ویدیوی کوتاه را مبنائی برای تصور یک وضعیت کلی از هموطنان مبتلا به کرون در ایران قرار بدهیم، ظاهرا و متاسفانه اینگونه‌است که بسیاری از آنان به حال خود رها شده‌اند.نه کادر پزشکی و نه هیچگونه تجهیزات پزشکی برای کمک ندارند و در زجری عمیق و رهاشدگی محض بسر می‌برند.
در چنین وضعیتی، معمم ها و آخوندها هر روز نقطه نظرات بی‌پایه و اساس نشر می دهند که چند روزی بر سر زبانها می‌افتند و سپس در میانه اینهمه درد، فراموش می شوند. از یکطرف خامنه‌ای به‌ اشتباه بجای یک میلیون مبتلا، به یک میلیون کشته اشاره می‌کند و از طرف دیگر ملای حکومتی “قاسم ترخان” از احتمال ابتلای امام زمان به ویروس کرونا خبر می‌دهد. آشفته بازار آخوندی در اوج خود برپاست.
حالا دولت هم به دوران قرنطینه نیم بندش پایان داده تا این آشفته بازار را تکمیل کند. این یعنی فرصت بیشتر به ویروس کرونا برای گسترش بحران و بازی با جان مردم و از این طریق تعمیق ترس در میان مردم و در نتیجه نیاز به حکومت را مشروع و ضرور جلوه دادن.
فارغ از اینکه نهایت این سناریو چه خواهد بود، ولی آنچه که محرز است برای من، این‌ است که در ایران انسان بی‌ارزش است.
@idfm_official

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *